Produktie | Januari 1967 tot December 1970
Totaal aantal: 65,320. Chassis nummers: FD1 tot FD15306, FD20000 tot FD51967, FD75000 tot FD92803 (Oktober 1969 tot December 1970). |
---|---|
Motor | Inhoud: 1296cc.
Maximum vermogen: 75 bhp @ 6000 rpm. Maximum koppel: 76 lbf ft (103 Nm) @ 4000 rpm. |
Aandrijving | Achterwielen, voorin geplaatste motor.
4 versnellingen, directe schakeling, synchromesh op 2de, 3de en 4de versnelling. Optionele D-type overdrive (vanaf September '63). |
Wielbasis/Spoor | Wielbasis van alle modellen: 6 ft 11 in. (2.11 m.)
Spoor: voor 4 ft 1 in. (1.25 m.), achter 4 ft 0 in. (1.22 m.) |
Wielophanging | Voor: onafhankelijke double wishbone met schroefveer, telescopische schokbrekers met anti-roll bar.
Achter: onafhakelijk bewegende as met dwars geplaatste bladveer, telescopische schokbrekers met spoorstang. |
Stuurinrichting | Tandheugel met schokabsorberende stuurkolom.
3.75 omwenteling van kant naar kant. Draaicirkel: 24 ft. (7.32 m.) |
Remmen | Hydraulisch: 9 in (23 cm.) diameter schijven voor, 7x1.25 in (18x3.2 cm.) trommels achter. |
Velgen/banden | 4.5J geperste stalen velgen vanaf Oktober 1969.
Optioneel 145/13 in. radiaal banden. |
Koetswerk | 2-zits sports cabriolet gebouwd op een gescheiden stalen chassis. |
Maten/gewichten | Lengte: 12 ft 3 in. (3.73 m.)
Breedte: 4 ft 9 in. (1.45 m.) Hoogte: 3ft 1.5 in. (95 cm.) Ledig gewicht: 1568 lb. (712 kg.) |
Electrisch systeem | 12 Volt negatieve aarde.
43 Amp/hr. akku geladen via een gelijkstroom dynamo systeem. |
Prestaties | 0-50 mph (0-80 km) in 10 sec.
0-60 mph (0-95 km) in 14 sec. Top snelheid: 95 mph (153 km) Brandstofverbruik (gem): 35 mpg (14 km/l) |
Source: Triumph Spitfire Club Holland |
Model Commission Body Engine Gearbox Diff Spitfire mk1&2 FC....# ....FC FC FC FC Mk2 numbers start from 50,000 Spitfire mk3 FD....#% ..FC/FD FD FD FC Spitfire mk3 US FDU...L% ..FD/FG FE FD FC Spitfire mkIV FH....#% ....FH FH FH FH Mk IV USA FK....L% ....FK FK FH FK/FH Mk IV Sweden FL....L% FL FH FH Spitfire 1500 FM....#% ....FH FM FRI FRI 1500 USA FM....U ....FM FM...UE FTI FH 1500 California FM....UC ....FM FM...UC FTI FH #=L for LHS. %=O for Overdrive.